Bejelentkezés

Új felhasználók esetén e-mailben a bejelentkezéshez szükséges alábbi információkat küldjük ki:

  • Az OCM (Online Company Management) rendszer elérési címe
  • Felhasználónév (azonosító),
  • Kezdeti jelszó (amelyet az első bejelentkezéskor kötelező megváltoztatni egy saját, titkos jelszóra)

A rendszerbe csak regisztrált felhasználók léphetnek be. A regisztrációt előzetes egyeztetés alapján a rendszergazda végzi, a felhasználók önállóan nem regisztrálhatnak.
A regisztrációhoz szükség van továbbá a felhasználó e-mail címére, amelyre minden bejelentkezéskor egy biztonsági kódot küldünk ki. (lásd alább.) Az e-mail címet is a regisztrációt megelőző egyeztetés alkalmával kérjük be.

A bejelentkezés folyamata

A böngészőt el kell indítani a munkaállomásunkon és meg kell adni a címsorban az e-mailen kapott webcímet. Célszerű ezt a kapcsolódási címet állandó kezdőcímnek beállítani a böngészőben, így nem kell minden bejelentkezéskor újra megadni.
A böngészőben engedélyezni kell továbbá erről a címről érkező felugró ablakokat, mert az OCM rendszer több ablakos módban dolgozik, és így tudnak megnyílni az újabb ablakok.
A szerverhez való kapcsolódás után megjelenik az OCM rendszer bejelentkező lapja, amelyen keresztül be tudunk jelentkezni. Ezen ki kell tölteni az "azonosító" (felhasználónév) és a "jelszó" mezőket, majd a Belépés gombra kell kattintani vagy az "Enter" billentyűt megnyomni.


Ezután a rendszer kiküldi a következő üzenetet: "Az e-mail címére kiküldtünk egy azonosító kódot, kérjük, illessze be a megfelelő mezőbe!"A felhasználónak ekkor a regisztrált e-mail fiókjából ki kell másolni a kapott bejelentkezési kódot, és azt be kell illesztenie a bejelentkezési űrlap harmadik üres mezőjébe.

Ezután a "belépés" gombra kell kattintani, ezután megjelenik az OCM rendszer kezdőlapja, amivel elkezdhetjük használni a rendszert.

Ez az ún. kétlépcsős bejelentkezés egy erősen biztonságos eljárás, ami minimalizálja az esélyt, hogy  illetéktelenek a rendszerbe belépjenek.

Hibakezelés

Ha a bejelentkezéssel probléma vagy hiba lép fel, úgy e-mailen vagy telefonon kell jelezni ezt a rendszergazdának, aki a regisztrált e-mail címre fogja kiküldeni a választ a probléma elhárításáról.

Az esetleges észlelt hibákat vagy bármilyen, a rendszerrel kapcsolatos észrevételt a továbbiakban a rendszerbe beépített hibabejelentő űrlapon (lásd alább) kell közölni a fejlesztőkkel, akik ki fogják javítani a problémát, és a javítást visszajelzik a bejelentőnek.

A hibabejelentés módja

Minden űrlap bal oldalán a függőleges navigációs panelen látható a "Hibabejelentő" gomb. Amennyiben technikai hibába ütközünk, kattintsunk erre a gombra, ezután megnyílik a Hibabejelentés űrlap.

Alaphelyzetben láthatjuk a már bejelentett és még ki nem javított hibákat. Ha olyan hibát tapasztalunk, amelyik még nem szerepel a bejelentések között, akkor azt be kell jelenteni.
Az "Új bejelentés" gombra kattintva megjelenik egy új, üres bejelentő űrlap, amelyiknek a fejlécében már fel van tüntetve a bejelentő neve és a bejelentés időpontja.

A bejelentéshez a "tárgy" és az alatta levő "feljegyzés" mezőket kell kitölteni az alábbiak szerint: A tárgy mezőben meg kell adni az Űrlap és az Űrlapelem nevét vagy az űrlap hely megnevezését, ahol a hibát tapasztaljuk.
A leírás mezőben meg kell adni a hiba részletes leírását:

  • milyen várt működés nem következik be,
  • a várt működés helyett milyen téves működés következik be,
  • milyen várt eredmény nem jelenik meg stb.

A bejelentések megfogalmazásánál mindig törekedni kell a pontos, érthető tömör egyértelmű megfogalmazásokra.

Az esetleges technikai hibák adatvesztést nem okoznak és téves adatbevitellel sem járnak.

Kilépés

Ha már nem dolgozunk a rendszerben, akkor lépjünk ki, és ne hagyjuk ott bejelentkezve a gépünket. Ezzel megelőzzük illetéktelenek behatolását a rendszerbe.

A rendszerből kilépés módozatai:

  • az összes olyan lapot bezárjuk amelyeken a rendszer valamelyik űrlapja van nyitva, vagy
  • bezárjuk a böngészőt.

Ha újra be akarunk lépni a rendszerbe, akkor újra be kell jelentkeznünk.

Automatikus kiléptetés

Ha valaki egy óránál hosszabb ideig nem csinál semmit a rendszerben, akkor automatikusan kijelentkezteti a rendszer. Ez után újra be kell jelentkezni, ha be akar lépni az OCM-be.

Hibakezelés

A kilépés során ritkán, de előfordulhat az úgynevezett "beragadt felhasználó" jelensége. Ez azt jelenti, hogy a kilépés során (legyen az szándékos, kézi kilépés vagy automatikus kiléptetés) a rendszer ezt nem érzékelte.

Ennek hatására a rendszer az újra belépést nem engedélyezi, így az adott felhasználó részére az űrlapok ideiglenesen elérhetetlenek - így a hibabejelentő űrlap is.

Ilyen esetben jelezni kell a rendszergazdának, aki képes a rendszerben érvényesíteni a "beragadt felhasználó" kilépését, aki ezután ismét be tud jelentkezni.

A "beragadt felhasználó" jelensége adatvesztést nem okoz és téves adatbevitellel sem jár.