Integrált vállalatirányítási rendszer

Az adatok egységes adatszerkezetben, adatbázisban tároltak, a rendszer egészében, konzisztensen elérhetők. Az Online Cégmenedzserben a szervezeti egységek által használt adatok, funkciók, folyamatok, riportok nem különülnek el egymástól, hanem egységesen kezeltek. Szaknyelven ez egy integrált vállalatirányítási rendszer.

Fürge vékonykliens

A rendszer működése internetes technológián alapul, felhasználói oldalon a használatához egy átlagos laptopra vagy asztali gépre van szükség és egy webböngészőre. Az adatokat nem a felhasználó számítógépén tároljuk, hanem egy távoli webszerveren, és az egyes műveleteket (új adat bevitele, meglévő módosítása vagy törlése) sem helyben végezzük el, hanem a távoli kiszolgálógépen. Szaknyelven ez egy vékony kliens technológia. A hardverigénye roppant kicsi, és ezért régebbi számítógépeken is fürgén működik (bármilyen működő pécén és böngészőn).

Űrlapok

Az adatok megjelenítése ún. űrlapokon keresztül történik. Egy űrlap a számláink listája, egy másik űrlap a raktárkészletünk, egy harmadik a projektjeink stb.. Minden űrlap felhasználói felülete célszerű, vagyis pontosan a tőle elvárható, elvégzendő ügyviteli feladatokat lehet végrehajtani velük. Az űrlapok feladata általánosságban:

  • biztosítják az adatok megjelenítését, szerkeszthetőségét és bevitelét.
  • adatokat könnyen gyűjthetünk egy listába bizonyos szempontok szerint
  • kereshetünk az adatok között

Egyszerre több űrlapot is megnyithatunk akár több böngészőablakban, akár -lapokon tetszés szerint.

Támogatott ügyviteli feladatok

Röviden összefoglalva az alábbi ügyviteli és vállalatirányítási feladatokat végezhetjük el az Online Cégmenedzserben.

Törzsadatok nyilvántartása

A törzsadatok olyan alapinformációk, amikre minden lényeges ügyviteli munkafolyamat épül és az üzleti dokumentumokon és bizonylatokon sztenderd formában szerepelnek.

  • Üzleti partnerek (cégek, intézmények, személyek)
  • Áruk (fizikai termék és szolgáltatások)
  • Gépjárműflotta kezelés

Belső folyamatszervezés

Kezelhetjük és irányíthatjuk a projektjeinket az ajánlatkéréstől kezdve a projekt megtervezésén át egészen a kivitelezésig lebontva, majd az elszámolások, összesítések és végül a számlázás, pénzügyi teljesítés levezénylésig.

Az egységnyi elvégzendő végrehajtási munkákat munkalapokon vezethetjük. Ezeken pontosan rögzíthetjük a dolgozók időráfordítását, a kiszállított árukat és szerelési anyagokat a helyszínre és időpontra vonatkozó információk mellett. A Diszpécser a munkalapokat, a dátumokat, a gépjármű foglalásokat és menetleveleket képes összerendelni és ezzel a napi/heti munkamenetrendet képes átlátható, visszakereshető módon szervezni.

Az emberi erőforrásainkat, dolgozóinkat, szerződéses bedolgozókat a HR űrlapon vezethetjük, az egyes dolgozók jelenléti íveket vezethetnek és teljes munkaidő-nyilvántartásra is képes.

Készletkezelés

Az árukat praktikusan kategorizáljuk áruosztályokra és -csoportokra bontva, ami több ezer vagy tízezer árucikk esetén létfontosságú. Nem csak fizikai termékeket, de szolgáltatások is felvehetők, a rendszer képes tetszőleges mennyiségi egységet kezelni, így szolgáltatások esetében óra vagy napidíjas elszámolásra is lehetőség van.

Egyszerre 16 raktárat képes kezelni, amelyek lehetnek fizikailag térben elkülönülő raktárak és logikailag felosztott részegységek is. Az áru kivét, bevét és átvét természetesen szigorúan vezetett kartonrendszerrel történik. A logisztikát támogatandó lehetőség van időközi és teljes leltározásra is.

Értékesítés

A hatékony értékesítés a kulcsa minden sikeres vállalkozásnak. A bizonylatok teljes tárházát ismeri a rendszer az ajánlattól és megrendelőlaptól kezdve a számla, szállítólevél és számlát helyettesítő bizonylaton át a testre szabható jegyzőkönyvig.

A projektvezetők is előkészíthetnek számlákat, a munkalapokból egyesével vagy összesített módon előszámlákat képezhetnek, amiket az arra jogosult pénzügyi részlegünk véglegesíthet.

Az cég árpolitikáját rendkívül széleskörűen támogatja a rendszer a súlyozott átlagú beszerzési árakkal, így az árazásra fordított időt töredékére csökkentjük. Több árlistával is dolgozhatunk, ezek akár vevőcsoportoknak vagy egy konkrét kliensre dedikált is lehet.

A devizakezelés szintén sarokpontja a rendszernek; lehetőségünk van különféle devizákban vezetni az árlistáinkat, sőt: egy árlistán belül a tételeknek is lehetnek eltérő devizái. A deviza árfolyam frissítés automatizált, ráadásul több bank különféle deviza árfolyamával képes számolni. Mindössze két kattintással egy rögzített (előre megadott) nap árfolyamával is dolgozhatunk, amennyiben a szerződéses viszony ezt kívánja meg.

Pénzügy

A pénzügyi részlegünk néhány másodperc alatt képes bármely üzleti partnerünk egyenlegközlőjét elkészíteni és nyomtatni, de alig 1 perc alatt a teljes kintlevőség-kezelés is átlátható formában rendelkezésre áll.

A bizonylatok mindenre kiterjedő leválogatása is nagy segítség lesz a pénzügyi kimutatáshoz, ahogy az előre elmentett bizonylat-sablonokkal az ismétlődő, tipikus üzleti dokumentumok szempillantás alatt előállítható.

A rendszer támogatja a könyvelők helyben kontírozását és a számlaadatok átadását a könyvelőprogramok irányába.

Döntéstámogatás

A kimutatások a vezetőség és a menedzsment támogatását szolgálják a döntéseik meghozatalában.

A rendszer egészében helyben képesek vagyunk a nagy adathalmazainkból leválogatni a szűrt adatokat és azokat táblázatba menteni vagy nyomtatóra küldeni.

A tételriporttal rendkívül részletes, tételekre szétválogatott kimutatásokat hozhatunk létre.

Technikai előnyök

A szoftver technikai erényei és előnyei közé tartozik a

  • fürgeség: akár egy 5-10 évvel ezelőtti laptopon vagy asztali gépen is folyamatos és akadozástól mentes
  • gyors adatkapcsolat: akár 3G mobiladat-forgalom mellett is villámgyors az adatáramlás
  • platform-függetlenség: Windows, Mac, Linux operációs rendszereken egyaránt hibamentesen fut