Ha az Online Cégmenedzser használata közben műszaki hibát észlel vagy hibaüzenetet kap, kérjük jelezze felénk. Ennek a leghatékonyabb módja a Hibabejelentő űrlap, amit pontosan erre a célra alakítottunk ki a rendszeren belül.

A hibabejelentés elküldése után műszaki kollégáink 1 munkanapon belül megnyitják és megkezdik a hiba okának kivizsgálását és válaszolnak az Ön hibabejelentésére. Amennyiben további kérdésük van, ezt szintén a hibabejelentő űrlapon keresztül írják meg.

A hiba elhárításának átfutási ideje változó és a hiba jellegétől, természetétől függ. Kollégáink igyekeznek a lehető legrövidebb időn belül elhárítani a hibát és erről értesítik Önt a hibabejelentő űrlapon keresztül.

Hibák típusai

Az esetleges hibák jellegét, annak kezelését és bejelentésének javasolt módját az alábbiakban ismertetjük:

Funkcionális hiba

Ebbe a kategóriába tartozik az összes olyan fellépő rendellenesség, amikor:

  • Egy gombra kattintva nem az elvárt esemény következik be, például hibásan számol a rendszer.
  • Egy műveleti gombra kattintva nem történik semmi.

Ez esetben kérjük nyissa meg a 'Hibabejelentőt' és írja le röviden, mely űrlapon észlelte a hibát (pl. Bizonylatok űrlap) és mely gombra kattintott, valamint kérjük részletezze a hibajelenséget.

Nem várt hibaüzenet

Ha egy űrlap megnyitásakor, vagy egy műveleti gombra kattintáskor, vagy egy beviteli mezőbe kattintáskor olyan hibaüzenet jelenik meg a képernyő közepén, ami a rendszer kezelésének további lépéseiben nem ad Önnek támpontot, azt nem várt hibaüzenetként azonosítjuk.

Például ilyen üzenet lehet az "Adatbázis hiba".

Ilyen esetben kérjük nyissa meg a hibabejelentőt, írja le melyik űrlapon tapasztalta a hibát, milyen műveleti gombra kattintott vagy milyen mezőbe kattintott, amikor a hibaüzenet megjelent. Továbbá kérjük másolja be az üzenet szövegét a hiba leírásában.

Nem soroljuk ide azokat a párbeszédablakban megjelenő üzeneteket, amiket a rendszer célszerűen ad olyan esetekben, amikor egy művelet végrehajtásához a kezelőszerveket, szűrőket jelölőnégyzeteket nem elégségesen állítottuk be.

Például a Munkalapok űrlapon nem választottunk ki legalább egy űrlapot és nem szűrtük le a listát az előszámlára szánt tételekre, majd így kattintottunk az 'Előszámla készítése' parancsgombra. Ez esetben a rendszer - helyesen - párbeszédablakban tájékoztat minket a hiányzó lépésekről.

Ilyen esetben kérjük nyissa meg a Súgó tartalomjegyzékét és a vonatkozó űrlaphoz tartozó szócikket olvassa el. A példaként bemutatott esetben a 'Munkaszervezés, munkalapok' blokkban a 'Munkalapok listája' szócikket nyissuk meg, azon belül pedig az 'Előszámla készítése' alfejezetben képernyőfelvételekkel illusztrálva részletes segítséget kap a művelet sikeres végrehajtásához.

További lehetőségei:

  • az easyocm.hu weboldalon a 'Videók' menüpontban oktatóvideó megtekintése
  • a youtube csatornán szereplő oktatóvideók megtekintése
  • érdeklődjön az info@easyocm.hu e-mail címen oktatási lehetőségeinkről

Nem tud bejelentkezni

Amennyiben nem tud bejelentkezni az Online Cégmenedzserbe, kérjük forduljon a cégen belüli adminisztrátorhoz, aki új jelszót tud Önnek beállítani, illetve az azonosítóját meg tudja adni.

Ha Ön az adminisztrátora az Online Cégmenedzserének és nem tud bejelentkezni, úgy a hibabejelentő űrlapot sem éri el. Ez esetben kérjük írjon az info@easyocm.hu e-mail címre és kollégáink rövidesen felveszik Önnel a kapcsolatot.

Nem nyílik meg az OCM

Ha az Online Cégmenedzser webcímét beírva se a kezdőoldal, se a bejelentkező oldal nem jelenik meg, kérjük ellenőrizze az internet elérését. Amennyiben az működik és más weboldalak betöltődnek, úgy kérjük írjon az info@easyocm.hu e-mail címre és kollégáink rövidesen felveszik Önnel a kapcsolatot.

Az űrlap elérése

A rendszerbe bejelentkezve húzzuk a mutatót a bal navigációs sáv 'Hibabejelentő' menüpontjára és bal egérgombbal kattintsunk rá. Ekkor az űrlap új lapon nyílik meg.

A kezelőfelület

Demó és éles rendszerben is a megigénylés pillanatában a hibabejelentőben egyetlen bejelentés sem szerepel, az űrlap mezői üresek.

Új bejelentés írása és elküldése

Új hibabejelentéshez kövesse az alábbi műveletsort:

  1. Kattintson az oldal felső részén található zöld színű '+Új hibabejelentés' gombra. Ekkor a jobb oldalon alul a hibabejelentések listájában már meg is jelenik legfelül egy új sor.
  2. A bal felső panelen a 'küldő' mező automatikusan az Ön nevével van kitöltve, a mező nem írható
  3. A 'tárgy' mezőben célszerű röviden és tömören megfogalmazni, hogy melyik űrlapon és milyen típusú hibajelenséget észlelt. Például: 'Gépjárművek listája hibaüzenet'.
  4. A többsoros beviteli mezőben kérjük részletesen írja le a tapasztalt hibajelenséget. Például: "Ha az ABC-123 rendszámú gépkocsinál új feljegyzés gombra kattintok, hibaüzenet jelenik meg Adatbázis hiba felirattal."
  5. Ha a bejelentést megszerkesztette, kérjük kattintson a zöld gomb alatti narancssárga 'Beküldés' gombra!

Amíg a hibabejelentés szerkesztés alatt áll, a bejelentések listájában az állapot mezőben "Szerkesztés alatt" felirat látható. Amíg ebben az állapotban van a bejelentése, műszaki kollégáink a bejelentést nem látják és nem tekintik beküldött állapotúnak.

Amíg egy hibabejelentés "Szerkesztés alatt" állapotú, addig a bejelentés tárgy és leírás mezőjét képesek vagyunk módosítani, átszerkeszteni, akár törölni is.

A beküldés gombra kattintva az állapot mező 'Feladat felvéve' feliratra változik. Ekkor már sem a tárgy, sem a leírás mező nem szerkeszthető többé. Amennyiben a hibabejelentésének egy fontos részlete vagy körülménye kimaradt a leírásból, a jobb oldali 'Üzenetváltás' panelen leírhatja egy új üzenetben.

A hibabejelentés beküldése után műszaki kollégáink 1 munkanapon belül megnyitják azt, megkezdik a hiba okának kivizsgálását és válaszolnak az Ön hibabejelentésére. A válaszukat és/vagy kérdésüket ugyanezen űrlap jobb oldalán az 'Üzenetváltás' panelen ellenőrizheti, szintúgy tud Ön is válaszolni.

Bejelentések listája

A bal oldalon alul foglal helyet az eddig bejelentések listája. A lista egy sorában az alábbi mezők láthatók:

  • Bejelentés sorszáma
  • Tárgy
  • Beküldő neve

Utolsó módosítás
A bejelentés utolsó módosításának időpontja szerepel itt év-hó-nap és óra:perc formátumban. Módosításnak számít nem csak a bejelentés megírása, de akár az Ön vagy kollégáink üzenete. Az üzenetváltásokat a jobb oldali panelen tekintheti meg.

Állapot
A hibabejelentés állapota többféle lehet:

  • Szerkesztés alatt: még nincs beküldve, így kollégáink nem értesültek a hibáról, így annak kijavítását sem kezdhették meg.
  • Feladat felvéve: a bejelentést sikeresen beküldte. Műszaki kollégáink 1 munkanapon belül megnyitják azt.
  • Dolgozunk rajta: kollégáink megkezdték a megkezdték a hiba okának kivizsgálását és legrövidebb időn belüli kijavítását.
  • Pontosítást kérünk: műszaki kollégáink a hibabejelentését megvizsgálták és további információt kérnek a hiba maradéktalan elhárításához. Ekkor a jobb oldali üzenetváltás panelen egy új üzenetet is fog látni, amiben részletesen leírják kérdésüket.
  • Elkészült: a hiba kijavításra / elhárításra került.
  • Lezárva: a hibabejelentést kollégáink lezárták. Ebbe az állapotba akkor kerülhet a bejelentése, ha a hibát elhárították, vagy a hibabejelentés téves volt, vagy esetleg a hibajelenség nem a rendszer téves működéséből eredt (pl. Önnél az internetelérés megszakadt)

A lista elemei

A lista egy sora egy bejelentésnek felel meg. A listában a rendelkezésre álló helyen egyszerre 6 bejelentés jelenhet meg, ha ennél több eleme van, akkor a panel jobb oldalán megjelenő görgetősávval tudjuk fel- és lefelé görgetni azt.

Minden sor bal oldalán látható egy mutatónyíl. Ha a nyílra vagy a sor bármely mezőjére kattintunk, a nyíl kék színűre változik. Ez mutatja azt, melyik bejelentés van kijelölve.

Alapértelmezésben az űrlap megnyitásakor a legfelső sor, azaz dátum szerint az utolsó bejelentés van kijelölve.

A kijelölt bejelentés részletes adatai a lista fölötti mezőkben jelennek meg (beküldő neve, tárgy és leírás).

Sorrendezés

A lista alapértelmezésben az űrlap megnyitásakor sorszám szerint, csökkenő sorrendet vesz fel. Legfelül a legfrissebb bejelentés áll és lefelé haladva időpont szerint visszafelé sorakozik a többi.

A sorrendet megváltoztathatjuk a lista fölötti címkék segítségével:

  • Egy kattintás a bal gombbal: növekvő sorrendezés, a címke színe felül világos, alul sötét
  • Ismételt kattintás a bal gombbal: csökkenő sorrendezés, a címke színe felül sötét, alul világos.
  • Minden további bal gomb kattintásra a sorrendezés az ellenkezőjére változik, amit a szín megváltozása is követ a fentiek szerint.
  • Sorrendezés kikapcsolása: jobb gomb kattintás, a szűrő színe világos szürkére változik.

A címkékre kattintva a lista sorrendje azonnal megváltozik.

Szűrő

A bal oldali hasábban a bejelentések listája alatt található szűrővel a lista szűkíthető. Ez praktikus eszköz sok elemű listában való keresésre.

Szűrni tudunk:

  • Bejelentés tárgyára
  • Bejelentést beküldő nevére

Bármely szűrő aktivizálásakor a lista automatikusan megváltozik a szűrési feltételek szerint.

A szűrőelemek az Alapelvekben ismertetett sztenderd módon működnek.

Korábbi bejelentés részletei

Ha a listában rákattintással kijelölünk egy bejelentést, akkor a következő események történnek:

  1. a sorában bal oldalon a mutatónyíl kék színűre változik
  2. a lista fölötti mezőkben (beküldő neve, tárgy és leírás) mezőkben megjelenik a hibabejelentés
  3. a jobb oldali üzenetváltás panelen megjelenik az összes eddigi üzenetváltásunk a témában

Üzenetváltás

A jobb oldali panelen fordított időrendben jelennek meg egymás alatt az üzenetváltások. A lista egy eleme egy üzenet.

Az üzenetek segítségével Ön kiegészítheti az eredeti hibabejelentését további körülmények leírásával, továbbá kollégáink is kérhetnek további információt a hiba kivizsgálásához illetve elhárításához kapcsolódóan.

Egyszerre maximálisan 4 üzenet jelenhet meg a rendelkezésre álló területen, ha ennél több üzenetváltás történt, úgy a panel jobb oldalán megjelenő görgetősávval tudjuk a listát fel- és lefelé görgetni.

Új üzenet írása

Amennyiben új üzenetet kíván írni a listában kiválasztott bejelentéshez, kattintson a jobb felső sarokban elhelyezkedő zöld színű '+Új üzenet' gombra és a lista tetején megjelenő új üres mező legnagyobb, többsoros beviteli mezőjébe billentyűzetéről begépelve írja le üzenetét, kérdését.