A Bizonylat részletei űrlap célja egy kiválasztott bizonylat részletes adatainak:

  • megjelenítése
  • felvitele, szerkesztése és módosítása
  • szükség esetén nyomtatása fájlba vagy papírhordozóra

Ebben a szócikkben a több különféle típusú bizonylatról összefoglalóan lesz szó, olyan működési leírást adunk, ami általánosságban mindegyikre érvényes, legyen szó ajánlatról, szállítólevélről vagy számláról.

Mivel a számla típusú bizonylatok adatai nyomtatáskor / lezáráskor automatikusan beküldésre kerülnek a NAV-hoz és számviteli következményük van, néhány tekintetben más szabályok is vonatkoznak rájuk. Ha a számlázásra, számlaadat online beküldésre vonatkozó speciális tudnivalókat szeretné elolvasni, látogassa meg a Számlázás súgó szócikkünket.

Az űrlap elérése

Egy adott bizonylat részleteinek megnyitásához több úton is eljuthatunk:

  • elsődlegesen a 'Bizonylatok listája' űrlapon egy kiválasztott dokumentum sorában a "Részletek" gombra kattintunk
  • a Projektek vagy Projekt részletei űrlap csatolmányainak listájában a 'Megnyitás' gombra kattintunk
  • a Tételriport űrlapon kijelölünk egy tételsort és a 'Bizonylat részletei' gombra kattintunk
  • a Munkalapok listája vagy a Munkalap részletei űrlapon a csatolmányok listájában egy csatolt bizonylat sorában a 'Megnyitás' gombra kattintunk

Minden egyes bizonylat külön lapon nyílik meg a böngészőben, így egyszerre több bizonylattal is dolgozhatunk.

A kezelőfelület

Egy már korábban létrehozott, kitöltött bizonylat esetén a kezelőfelület így néz ki:

Az űrlap négy fő szekcióra bontható, amit a rendszer vizuálisan is jelöl:

  1. bizonylat fejléce
  2. tételsorok
  3. lábléc
  4. műveletek

1. Bizonylat fejléce

A fejléc tartalmazza a szokásos bizonylat kiállításához szükséges címzési adatokat. Az itt megadott információk fognak megjelenni a nyomtatott dokumentumon is, a bizonylat megfelelően formázva.

Alapadatok

Amikor létrehozunk egy új bizonylatot, a bizonylat egyes alapadatait és azonosítóját a rendszer automatikusan generálja. Az azonosító adatok nem szerkeszthetők.

  • Bizonylat sorszáma: Az adott típuson és irányon belül a következő sorszám, ami a bizonylatot egyértelműen azonosítja, ami nem szerkeszthető adat. A sorszám formátuma: XX/sorszám/év/irány, ahol az XX a dokumentum típusa (pl. SL = számla), az irány B = bejövő, K = kimenő.
  • Irány: kimenő vagy bejövő, a bizonylat részletei űrlapon nem szerkeszthető adat.
  • Bizonylattípus: számla, szállítólevél, ajánlat, megrendelés, stb. a bizonylat részletei űrlapon nem szerkeszthető adat.
  • Projektazonosító: a legördülő listában kiválaszthatunk egy már létrehozott, nem törölt projektet. Új projektazonosítót nem lehet beírni, azt a Projektek listája űrlapon lehet létrehozni. Lehetőség van egy már kiállított bizonylathoz később is hozzárendelni a projektet.
  • Dátumok: a dátumokat a bizonylat kitöltésekor a sztenderd dátumválasztó mezőkkel lehet kitölteni, ám utólag is szerkeszthetők.
  • Ügyintéző: a rendszer automatikusan kitölti a bizonylat létrehozásakor a létrehozó nevével. Utólagosan is szerkeszthető, módosítható.
  • Megjegyzés mező: számlák esetében ez is feltöltődik egy a késedelmes fizetésre vonatkozó szöveggel. Máskülönben bármely bizonylaton tetszőleges üzenet írható be ebbe a többsoros beviteli mezőbe. Nyomtatás esetén ez a szövegblokk a bizonylat fejléce alatt jelenik meg.

Partnercég adatai

Az üzleti partner (pl. vevő, megrendelő) részletes adatait tölthetjük ki ezen a panelen. Új bizonylat létrehozásakor (kivéve a bizonylat másolás funkciót) ezek az adatok üresek és nem tölti ki a rendszer automatikusan.

Partnercég alatt mindig azt a céget értjük, aki:

  • kimenő bizonylat esetén a dokumentum címzettje
  • bejövő bizonylat esetén a dokumentum küldője

A bizonylat létrehozása előtt irányának beállításával a rendszer automatikusan ennek megfelelően készíti el a bizonylatot. Egy bizonylat fejléce nyomtatási nézetben szintén automatikusan ennek megfelelően töltődik ki.

A kitöltendő adatokat a partner adatbázisból választhatjuk ki legördülő listák segítségével az alábbi adatok vonatkozásában:

  • üzleti partner neve
  • címe
  • üzleti partner banki adatai
  • partner dok. ID: a partner dokumentum azonosítója, ha van ilyen. Például az üzleti partnerünk számlaszáma vagy megrendelés száma.

Saját cég adatai

Saját cégünk adatai a bizonylat létrehozásakor automatikusan feltöltődnek a partner adatbázisból a saját alapértelmezett adatainkkal. Ha több telephelyünk és több bankszámlánk van, akkor a megfelelő legördülő listákban kiválaszthatunk más címet és banki adatot is.

Árlista kiválasztása

A bizonylaton lehetőségünk van egy már korábban létrehozott árlistát kiválasztani, ezzel a felvett tételsorok egységáraival automatikusan képes a rendszer számolni.

A demó rendszerben néhány előre létrehozott, mintaértékű árlistát találunk, az éles rendszerben induláskor még nincs árlistánk.

Árlista kiválasztásához nyissuk le a legördülő listát és kattintsunk bal egér gombbal az alkalmazandó árlista nevére. Ennek hatására két esemény történik:

  1. Ha új tételt veszünk fel a bizonylat tételsorába, akkor a sorának bal oldalán az 'árlista' jelölőnégyzet be lesz pipálva. Ez azt jelenti, hogy az adott tételsoron az árlista árui közül lehet majd választani. Amennyiben az árlistán nem az összes árucikkünk szerepel, úgy ez egy szűkített árulista lesz.
  2. Ha az árlista kiválasztása előtt már vettünk fel egy vagy több tételt a tételsorok szekcióban, a rendszer a kiválasztott árlistán szereplő egységárakkal felül fogja írni a tételsorok vonatkozó adatait. A rendszer erről párbeszédablakban értesít és megerősítő kérdést tesz fel; kattintsunk az 'Igen' gombra, ha ezt elfogadjuk. Ha a kiválasztott árlistán nem szerepel egy már felvett árucikk, akkor abban a tételsorban nem módosul az egységár.

Árlista módosítása

Lehetőségünk van egy már kiválasztott árlista helyett másikat választani. Ennek ugyanaz a műveletsora, mint az első kiválasztáskor. Természetesen azok a tételek, amik az újonnan kiválasztott árlistán szerepelnek, átárazásra kerülnek és erről a rendszer párbeszédablakban is értesít minket.

Árlista eltávolítása a bizonylatról

Ha megadtunk egy árlistát a bizonylaton, de mégsem árlistáról kívánjuk beárazni a tételsorainkat, képesek vagyunk eltávolítani az árlistát.

Ehhez húzzuk az egérmutatót az árlista legördülő lista fölé, majd kattintsunk a jobb oldalán megjelenő piros 'X' gombra. A rendszer párbeszédablakban megerősítést vár tőlünk az árlista eltávolítására. Kattintsunk az 'Igen' gombra az eltávolításhoz.

Fontos tudnunk, hogy az eltávolítás művelete nem befolyásolja az árlistát, nem törli azt - csupán a kérdéses bizonylatról távolítja el.

2. Tételsorok

A tételsorok tartalmazzák a bizonylaton szereplő áruk tételes adatait, megnevezését, mennyiségét, árát, stb. A tétellista felső részén látjuk a mezőneveket, azonban ezek nem címkék, tehát sorrendezésre a bizonylatok részletei űrlapon nincs módunk. A listában egy sor egy tételnek felel meg, amit a bal oldalán álló mutatónyíl is jelöl.

A tételsorokat két módon hozhatjuk létre:

  1. A Bizonylat részletei űrlapon manuálisan soronként megszerkesztve
  2. Egy vagy több munkalapról a Munkalapok listája űrlapon előszámlát készíthetünk, többféle tételezési beállítással. Ez esetben a rendszer pár kattintással generálja le automatikusan a bizonylatot.

Utóbbit a Munkalapok listája súgó szócikkben részletesen megismerheti. Itt, ebben a szócikkben a  tételek manuális megszerkesztését ismertetjük.


Új tétel hozzáadása

Ha új tételsort szeretnénk hozzáadni, kattintsunk a zöld színű '+Új tétel' gombra. Az új tételsor automatikusan megjelenik a listában, egyelőre üresen és szerkeszthető állapotban. A listapanel fejlécében a tételek száma automatikusan eggyel nő.

Tételsor szerkesztése

Sorszám

A tételsor bal oldalán a sorszámot a rendszer automatikusan adta a tételsornak. Értelemszerűen 1-től kezdődik és minden egyes újabb tétel hozzáadásával eggyel nő.

A sorszámokat felülbírálhatjuk és billentyűzetünk segítségével átírhatjuk, ezzel manuálisan is kialakíthatjuk a tételek sorrendjét. A tételsorok az új sorszámozásnak megfelelő sorrendben fognak megjelenni a bizonylaton.

Árucikk megadása

A tételsor Áru adatainak kitöltése csak az Áruk adatbázisban szereplő árukból történő kiválasztással lehetséges. Áru lehet fizikai termék, szolgáltatás, munkadíj, kiszállási költség stb.

Az Osztály, csoport, árukód és áru megnevezése legördülő listák segítségével kikereshetjük és megadhatjuk az árucikket, illetve egy már felvett esetében módosíthatjuk az árutételt.

Ha árlistát adtunk meg a fejlécben a 'Saját cég adatai' panelen, akkor alapértelmezésben csak az árlistára felvett áruk közül választhatunk. Ha az árlistára fel nem vett, de az áru adatbázisunkban szereplő árut kívánunk felvenni, a tételsor bal oldalán látható árlista jelölőnégyzetből előbb vegyük ki a pipát.

A megjegyzés mezőbe szabad szavas módon hozzáfűzhetünk minden egyes tételhez egy megjegyzést is. Ehhez kattintsunk a beviteli mezőbe bal egér gombbal és billentyűzetünk segítségével írjuk be a szöveget. Ha végeztünk, kattintsunk bal egér gombbal a mezőn kívül bárhova, ezzel érvényesítjük azt.

Egységár, egység, darabszám és részösszeg

Miután kiválasztottunk egy árucikket, három rubrika is automatikusan kitöltésre kerül:

  • az ÁFA besorolás automatikusan megjelenik az árucsoportban megadottak szerint
  • a mennyiségi egység szintén automatikusan kitöltésre kerül, amennyiben azt megadtuk az Áruk űrlapon.
  • az egységár mezőben automatikusan megjelenik a kiválasztott árlistán megadott ár - feltéve, ha beállítottunk a fejlécben árlistát.

Ez esetben nincs más dolgunk, mint írjuk be mennyiséget, ezzel a részösszeg is és az ÁFA összege is automatikusan kiszámításra kerül, ezeket felülírni, közvetlenül szerkeszteni nem tudjuk.

Ha nem árlistáról vettünk fel egy tételt, az egységárat manuálisan, billentyűzetről kell begépelnünk, majd a mennyiséget megadnunk.

Fontos megemlítenünk, hogy az egységár az adott bizonylaton kiválasztott devizanemben értendő. A devizanemek kiválasztását lásd alább a Lábléc fejezetben.

Áruadatok felülbírálása

Lehetőségünk van felülbírálnunk:

  • a mennyiségi egységet (pl. méter helyett darabszámot megadnunk)
  • az ÁFA besorolást

Mindkét esetben nyissuk meg a vonatkozó legördülő listát és válasszuk ki az előre definiált opciókból a megfelelőt. Fontos tudnunk, hogy ezzel a művelettel az Áruk adatbázisban az áru adatai nem változnak, csak az adott bizonylatra vonatkozik a módosítás.

Árlistás tételek kezelése

Lehetőségünk van az árlistán szereplő beárazott egységárat felülbírálnunk. Ehhez előbb vegyük ki a pipát a tételsor bal oldalán látható árlista jelölőnégyzetből, majd billentyűzetünk segítségével írjuk át az egységárat. Az árlistánkat ez a változtatás nem érinti, csak az adott bizonylatra vonatkozik a módosítás.

Ha az árlista jelölőnégyzetet újra bejelöljük, a rendszer párbeszédablakban megerősítő kérdést tesz fel. Kattintsunk az 'Igen' gombra, ezzel a manuálisan megadott árat automatikusan visszaírja az árlistánkon szereplő egységárra.

Tételsor törlése

Lehetőségünk van egy vagy több tételsort törölni. Ehhez rákattintással jelöljük ki a tételsort (a sor bal oldalán a mutatónyíl kék színű), majd kattintsunk a 'Tétel törlése' gombra. A tényleges törlés végrehajtása előtt a rendszer megerősítő kérdést tesz fel. Ha a 'Nem' gombra kattintunk, a törlést visszavonhatjuk, máskülönben a törlés végbemegy.

A törlés végrehajtása után a rendszer a megmaradó tételsorokat nem sorszámozza újra. Természetesen lehetőségünk van a sorszámok manuális átírására, ahogy fentebb ezt taglaltuk a sorszám alfejezetben.

    Gyári számok kezelése

    Léteznek olyan árucikkek, aminek minden darabja egyedi azonosítóval, sorozatszámmal van ellátva, azaz gyári számos tétel. A gyári szám rögzítése fontos lehet a garanciális eseteknél.

    A mi javaslatunk szerint akár kifelé, akár bejövő irányú mozgás történik egy áru esetében, úgy a Raktári kivét, illetve -bevét űrlapokat használjuk. Ez esetben ugyanis a készletmozgás rögzítve lesz, eleve támogatják a gyári számos tételek pontos gyári számainak rögzítését. Továbbá automatikusan szállítólevelet készít a rendszer, amiből a Bizonylat másolása funkcióval néhány kattintással tetszőleges típusú bizonylatot készíthetünk.

    Gyári számok beszúrása

    A Bizonylatok részletei űrlapon is van lehetőségünk megadni gyári számos áruk egyedi azonosítóit. Ehhez kövessük az alábbi műveletsort:

    1. Jelöljük ki a megfelelő tételsort.
    2. Írjuk be a mennyiséget. Ekkor megjelenik a tétellista alatt a zöld 'Gyári számok beszúrása' gomb
    3. Kattintsunk rá, ekkor a tétellista panel jobb oldalán a 'Serial number' rovatban pontosan a bevitt mennyiségnek megfelelő beviteli rubrika jelenik meg.
    4. Kattintsunk az első beviteli mezőbe és billentyűzetünk, egy QR-kód- vagy egy vonalkód olvasó segítségével vigyük be a sorozatszámokat.

    A gyári számok nyomtatási nézetben is feltüntetésre kerülnek, mégpedig az adott tételsor alatti megjegyzés mezőben.

    Mennyiség növelése

    Ha a gyári számok rögzítése közben nagyobb számra írjuk át a mennyiséget, a beviteli mezők száma automatikusan követi ezt.

    Mennyiség csökkentése

    Ha a tételsor mennyiségét a gyári számok rögzítése közben csökkentjük, két eset lehetséges:

    • ha az új mennyiség egyenlő vagy több, mint amennyi gyári számot már megadtunk, úgy a feleslegesek eltűnnek, pontosan a mennyiségnek megfelelő beviteli mező fog megjelenni.
    • ha az új mennyiségnél már több gyári számot adtunk meg, a rendszer biztonsági okokból nem fogja törölni azokat, hanem párbeszédablakban értesít minket erről.

    Gyári számok törlése

    Ha egy tételsoron gyári számokat rögzítettünk, lehetőségünk van ezt visszavonni és eltüntetni a gyári számokat. Ehhez kattintsunk a tétellista alatti piros, 'Gyári számok törlése' gombra. A rendszer párbeszédablakban vár megerősítést, amit jóváhagyhatunk, vagy a 'Nem' gombra kattintva elvethetjük.

    Ha jóváhagyjuk, a bevitt gyári számok véglegesen törlődnek, azokat nem lehet visszaállítani.

    3. Lábléc

    Egy bizonylat láblécében az alábbi funkciók kapnak helyet:

    • alapvető beállításokat eszközölhetünk a devizanem, árfolyam és fizetési mód tekintetében
    • a bizonylat összegzett értékadatai, valamint számla esetén a kifizetett összeget kezelhetjük
    • közleményt és megjegyzést, valamint aláírást és belső feljegyzést írhatunk a bizonylatra
    • előnézetet kérhetünk, nyomtathatjuk a bizonylatot, valamint lezárhatjuk és feloldhatjuk azt

     

    Pénzügyi és árfolyamadatok

    Devizanem

    Ebben a mezőben adhatjuk meg a bizonylat áradatainak devizanemét. Az alapértelmezett érték magyar Forint (HUF).

    Ha más devizát állítunk be, a rendszer automatikusan lekérdezi az MNB hivatalos, aktuális középárfolyamát, majd ezeket az értékeket a lábléc vonatkozó mezőibe beírja, valamint a tételsorokban az egységárat, a részösszeget és az ÁFA értékét is aktualizálja.

    Deviza árfolyam

    A beviteli mezőben alapértelmezésben '1' áll. Ha a magyar Forinttól eltérő devizát választunk, a rendszer automatikusan az MNB hivatalos, aktuális középárfolyamát lekérdezi és beírja a mezőbe.

    Ha egy magyar Forinttól (HUF) eltérő devizát állítottunk be és újra ugyanazt a devizát kiválasztjuk, akkor a rendszer az árfolyam mezőt frissíti, vagyis lekérdezi az új, aktuális árfolyamot, majd beírja a mezőbe.

    Lehetőségünk van manuálisan felülbírálni és kézzel megadni az árfolyamot. Ehhez kattintsunk a beviteli mezőbe és billentyűzetről írjuk be a kívánt árfolyamadatot. Ekkor a deviza dátummező értékét törli.

    Deviza bank

    Alapértelmezésben üres, azonban automatikus devizaárfolyam lekérdezéskor az MNB értéket veszi fel. Lehetőségünk van manuálisan, billentyűzetünkről más Bank nevét beírni.

    Árfolyamtípus

    Automatikus devizaárfolyam lekérdezéskor alapértelmezésben az MNB középárfolyamot állítja be a rendszer. A legördülő listát megnyitva lehetőségünk van:

    • vételi
    • eladási
    • és átlag

    értéket is kiválasztani.

    Ha a középárfolyamtól eltérőt választunk, árfolyam-lekérdezés NEM történik, mivel az MNB kizárólag középárfolyamot tart nyilván. Amennyiben egy kereskedelmi bank árfolyamát szeretnénk alkalmazni, kézzel kell beírnunk a bank nevét, az árfolyamot, annak típusát átállítanunk.

    Deviza dátum

    Dátum típusú beviteli mező, ami az Alapelvekben ismertetett sztenderd módon működik. Ha automatikus árfolyam lekérdezést kezdeményezünk, alapesetben mindig az aktuális dátumértéket veszi fel.

    Lehetőségünk van az árfolyam dátumát manuálisan is megadni. Ez praktikus lehet, ha fix dátumú devizaelszámolást vállaltunk egy szerződésben, vagy a bizonylat kiállításának dátuma eltér az értéknaptól.

    A dátummezőre kattintva a szabványos naptárformátum jelenik meg. Írjuk be kézzel, vagy az év-hó-nap mezők segítségével rákattintással válasszuk ki a deviza dátumát. Ekkor a rendszer lekérdezi a beállított dátumon jegyzett devizaárfolyamot, majd ezeket az értékeket a lábléc vonatkozó mezőibe beírja, valamint a tételsorokban az egységárat, a részösszeget és az ÁFA értékét is aktualizálja.

    Megjegyzés: ha az aktuálisnál későbbi napot adunk meg, úgy az árfolyam nem változik. Ugyanúgy nem változik meg az árfolyam olyan nap kiválasztásánál, amikor árfolyamjegyzés nem történt, tipikusan hétvégén és munkaszüneti napokon.

    Fizetés módja

    Ebben a legördülő listában állíthatjuk be a bizonylat fizetési módját. Alapértelmezésben a mező üres. Négy opció közül választhatunk:

    • átutalás
    • készpénz
    • kártyás vásárlás
    • Wire transfer

    Összesítések

      A lábléc ezen területén láthatók a tételsorokban feltüntetett tételek értékeinek összegzése. Az összegek a bizonylaton beállított devizanemnek megfelelő pénznemben értendők.

      Legalul a fizetendő összeg látható, ami a bruttó teljes összeg és a bruttó előleg összeg különbsége. Valamennyi összeg számított mező, így egyik sem írható, és bármely tételsor vagy az árfolyam megváltoztatásakor a rendszer automatikusan újraszámolja a megváltozott értékeknek megfelelően.

      Megjegyzések

      A lábléc jobb felén két többsoros beviteli mezőt látunk, alapértelmezésben üresek:

      • Közlemény mező: amit ebbe írunk, az nyomtatásban a bizonylat fejléce alatt, de a tételsorok felett foglal majd helyet.
      • Feljegyzés mező: amit ebbe írunk, az nyomtatásban a tételsorok alatt foglal majd helyet.

      Belső feljegyzés

      A fentieken kívül lehetőségünk van olyan belső feljegyzés is készítenünk, ami a bizonylattal együtt kerül elmentésre, de kizárólag az Online Cégmenedzserben kerül eltárolásra. Ez a feljegyzés nem jelenik meg a nyomtatott bizonylaton.

      Belső feljegyzés készítéséhez kattintsunk a vonatkozó parancsgombra, az ekkor megjelenő többsoros beviteli mezőbe szabadon írhatunk. A rendszer automatikusan elmenti a beírt szöveget. Ha végeztünk, kattintsunk a 'Bezárás' gombra.

      Ebbe a mezőbe a nevéből is adódóan belső felhasználásra szánt feljegyzést, emlékeztetőt írhatunk az adott bizonylattal vagy ügylettel kapcsolatban.

        4. Műveletek

        Előnézet

        A bizonylatunk nyomtatási előnézetét megtekinthetjük, ha az 'Előnézet' gombra kattintunk. Ekkor új lapon a nyomtatási nézet jelenik meg. A demó rendszerben minden lap közepén a "DEMÓ", az éles rendszerben az "előnézet" felirat helyezkedik el.

        Az így készített dokumentumot menthetjük PDF állományként vagy akár papírhordozóra is nyomtathatjuk. Számviteli értelemben a bizonylat érvénytelen, azonban meggyőződhetünk róla, hogy a bizonylatunkon minden szerepel-e.

        Nyomtatás

        A demó rendszerben nem tudunk bizonylatot nyomtatni és erről a rendszer párbeszédablakban értesít.

        Az éles rendszerben a gombra kattintva több dolog is történik:

        1. új lapon a nyomtatási nézet jelenik meg
        2. a rendszer a bizonylatot automatikusan lezárja
        3. számla esetében a rendszer automatikusan beküldi a számlaadatokat a NAV rendszerébe

        Az így készített dokumentumot menthetjük PDF állományként vagy akár papírhordozóra is nyomtathatjuk.

        A nyomtatás nyelvének beállítása

        Az Előnézet gomb mellet található legördülő listában kiválaszthatjuk a nyomtatott bizonylat nyelvét. Alapértelmezésben ez magyar és kiválaszthatjuk az angolt is. A nyelv beállítása hatással van az előnézetre és a nyomtatásra is.

        Lezárás / feloldás

        Egy bizonylat fontos attribútuma, hogy lezárt vagy sem. Lezárt bizonylatot nem lehet szerkeszteni és módosítani. Ezt a státuszt az űrlap jobb alsó sarkában elhelyezett jelölőnégyzet mutatja. Pipa van benne, ha a bizonylat lezárt és üres, ha nem lezárt (feloldott).

        Automatikus lezárás
        Ha egy bizonylatot kinyomtatunk, akkor a rendszer automatikusan zárolja azt.

        Manuális lezárás / feloldás
        Lehetőségünk van manuálisan lezárni / feloldani egy bizonylatot, ha a jelölőnégyzetre kattintunk egyszer a bal egérgombbal.

        • Ha üres volt, akkor most pipa kerül bele és ezzel zároljuk azt, feloldásig nem módosítható.
        • Ha pipa volt benne, most üres lesz és a bizonylatot módosíthatjuk, szerkeszthetjük.

        A manuális lezárást / feloldást fokozott körültekintéssel hajtsuk végre!

        Ha olyan bizonylatot módosítunk, aminek számviteli következménye van, hivatalos dokumentumként már el lett küldve, vagy le lett könyvelve, be lett küldve az online számlaadat-szolgáltatáson keresztül a NAV rendszerébe, akkor az adatbázisunkban nem fog szerepelni az eredeti dokumentum, csak a módosított, ami számviteli anomáliákhoz vezethet.

        Ha egy bizonylaton módosítanunk kell, akkor praktikusabb stornóznunk azt a Bizonylatok listája űrlapon, majd lemásolni az eredetit. Ezzel egy teljesen új bizonylat jön létre, amit lezárásig / beküldésig tetszőlegesen szerkeszthetünk, módosíthatunk.

        Lezárt bizonylat írható mezői

        Bizonyos mezők akkor is szerkeszthetők, módosítható, ha a bizonylat már lezárt státuszban van. ezek a mezők a lezárt dokumentumon is írhatók. Ezek a mezők írhatók:

        • saját projektazonosítónk
        • partner dokumentum ID
        • kifizetett összeg

        Mindhárom mező értéke olyan, aminek nincs számviteli következménye, ezért egy NAV-hoz beküldött számla típusú bizonylaton is nyugodtan módosíthatjuk.