A Projektek űrlap az üzleti partnereinkkel végzett projektjeink gyűjtőoldala, aminek segítségével megtervezhetjük, rögzíthetjük és lekövethetjük a munkafolyamatokat.

A Projektek a legmagasabb szintű belső munkafolyamat-szervező funkciója a rendszernek, ami lényegében minden, a projekt során létrehozott adatot, dokumentumot, bizonylatot  összekapcsol, úgy mint:

  • partneradatok
  • bizonylatok, az ajánlatkéréstől kezdve a szállítóleveleken át a számlákig
  • munkalapok és elszámolások
  • gépjármű menetlevelek
  • raktári készletmozgások

Az űrlap elérése

A Projektek űrlap megnyitásához húzzuk az egérmutatót a bal navigációs sáv 'Fő űrlapok'-ra, majd a kinyíló menüben kattintsunk a "Projektek" menüpontra.

A kezelőfelület

A kezelőfelület három fő szekcióra osztható, amit az űrlap vizuálisan is jelöl:

  1. projektek listája
  2. szűrő
  3. betekintés panel

Projektlista

A bal oldali panel tartalmazza a projektek listáját. Egy sor egy projektnek felel meg, minden sor bal oldalán nyíllal jelölt mutató teszi egyértelművé. Egyszerre 3 projekt fér ki a rendelkezésre álló helyen, ha ennél több projektünk van a listában, akkor a panel jobb oldalán megjelenő görgetősáv segítségével görgethetjük a listát fel és le.

Érvényesség, státusz és állapot

Egy projektnek érvényessége alapján két lehetőség létezik: aktív és törölt. Törölni akkor érdemes egy projektet, ha azt tévedésből vagy hibásan vettük fel.

Törlés után a projekt adatai zároltak lesznek és sem a projektlista űrlapon, sem a részletek oldalon nem módosíthatók egészen addig, amíg újra aktívvá nem tesszük azt.

Megjegyzés: a törölt projektet is megőrzi a rendszer, törléskor adatvesztés nem történik, így a törölt projektek is elérhetőek a megfelelő szűrési feltételek beállításával. Erről a szűrő fejezetben részletesen foglalkozunk, lásd alább.

A státusza azt jelöli, hogy a projekt folyamatban van, vagy lezárt. Lezárt az a projekt, amivel több teendőnk nincs, ügyviteli folyamatok szempontjából új esemény már nem történik. Optimális esetben lezárhatunk egy projektet, ha azt kiviteleztük, dokumentáltuk, számláztuk és pénzügyileg is maradéktalanul teljesült. Értelemszerűen folyamatban van a projekt, ha ezt a végállapotát még nem értük el. Javasoljuk, hogy megkezdett, de nem befejezett, bármely köztes szakaszában végérvényesen elakadt projektet is tegyük lezárttá.

Lezárt projekt adatait nem lehet módosítani és törölni sem. Ha ilyen műveletet szeretnénk végrehajtani, előbb oldjuk fel a zárolást, lásd alább.

Az állapot pedig egy finomabb mutatója a projekt életciklusának, azaz a kezdése és a befejezése közt hol tart. Alapértelmezésben a rendszer ezt egy 10 fokozatú állapotjelzővel, vizuálisan is jelöli.

Alapértelmezett lista
Az űrlap betöltődésekor a projektlistában azok a projektek jelennek meg, amelyek:

  • aktívak (tehát nem töröltek)
  • folyamatban vannak (nem lezártak)
  • az utóbbi 11 hónapban hoztuk létre őket

A listapanel alatt a szűrőben világoskék színnel jelöli is a rendszer az érvényben lévő, alapértelmezett szűrési feltételeket.

Adatok a listában

    • Állapotjelző: egy tízfokozatú állapotjelölő, ami a a projekt előrehaladását mutatja egy üres/teli négyzetekből álló vizuális megjelenítéssel és tőle jobbra számmal is. A szám egy legördülő listában áll, azt lenyitva megjelenik az értékkészlet 10 opciója értelmező szövegekkel is.
    • Megnevezés: a projekt neve
    • Projektazonosító: a létrehozás dátuma és a perjel után egy 3 számjegyből álló azonosítószám, amit a projekt létrehozásakor állítottunk be
    • Kulcs: a rendszer által automatikusan generált, belső kulcsazonosító, ami 1-től kezdődik és minden újabb projekt létrehozásakor eggyel inkrementálódik.
    • Ügyintéző és projektfelelős neve
    • Státusz és állapot
    • Érvényesség: ez egy jelölőnégyzet. Ha be van pipálva, a projekt törölt, nem érvényes. Ha üres, a projekt aktív.
    • Üzleti partner: az ügyfelünk neve, akinek a projektet végezzük.
    • Létrehozás dátuma és határidő
    • Projektcsoport: a projekteket csoportosíthatjuk is, például az elvégzett munka típusa alapján.
    • A projekt rövid leírása: a projekt leírásának első 200 karaktere fér ebbe a mezőbe, a többit a rendszer a listanézetben levágja. A betekintő panelen, illetve a projekt részleteiben teljes terjedelmében elolvashatjuk és szerkeszthetjük.
    • Partner dokumentum: az ügyféltől kapott dokumentum jelölése, megrendelési/beszerzési azonosító, vagy purchase order hivatkozási szám, ha van ilyen.
    • F1 / F2 / F3: szabadon definiálható szűrőfeltételek beviteli mezői. Ezek a mezők pontosan úgy működnek, ahogy azt az Alapelvek fejezetben ismertettük.

    A listában az adatok többsége csak megjelenítésre szolgál, tehát olvasható, de nem írható; kivéve az állapot, az érvényesség és az F1, F2, F3 mezők, amik a lista egyéni szűrését teszik lehetővé.

      Alapértelmezett sorrend és sorrendezés

      Alapértelmezésben az űrlap betöltődésekor a partnerek listája a kulcsra rendezett, mégpedig csökkenő sorrendben; legfelül a legnagyobb sorszámú áll és lefelé csökken. A kulcs a rendszer által automatikusan generált, belső kulcsazonosító, ami 1-től kezdődik és minden újabb projekt létrehozásakor eggyel nő. Tehát a kulcsazonosító szám pontosan a projektek létrehozásának sorrendjét is megadja.

      A lista fejlécének címkéivel a projektek sorrendezését változtathatjuk meg az alapelvekben leírt módon:

      • a bal egérgombbal egyszeri kattintással növekvő sorrendet állítunk elő
      • újabb bal egérgombbal történő kattintással csökkenő sorrendet
      • jobb egérgombbal kikapcsoljuk az adott címkére a sorrendezést

      Ha minden címkére sorrendezést kikapcsolunk, akkor az alapértelmezett sorrendezés áll elő, azaz a a projektek a kulcsazonosító szám csökkenő sorrendjében jelennek meg.

      Műveletek

      Állapotváltás
      Ha egy projekt állapota előrehalad, kattintsunk az állapotjelző legördülő listájában a lefelé mutató nyílra. A megjelenő értékkészletben már nem csak számokat látunk, de a hozzájuk tartozó értelmező szöveget is, ami egyértelműen azonosítja az projekt állapotát. Kattintsunk a kívánt opcióra, ezzel a vizuális tízfokozatú jelző is felveszi a megfelelő állapotot.

      Az alapértelmezett tízfokozatú állapotlista értékei:

      Érvényesség megváltoztatása
      A listanézetben egy kattintással meg tudjuk változtatni egy projekt érvényességét az érvényesség jelölőnégyzet segítségével.

      Kattintsunk egyszer az egér bal gombjával a jelölőnégyzetbe. Ha az üres volt, tehát a projekt aktív volt eddig, akkor ezzel pipa kerül a négyzetbe és törölt lesz. Alapértelmezett szűrő mellet el is tűnik a listából, hiszen az csak az érvényes projekteket listázza.

      Törlés után a projekt adatai zároltak lesznek és sem a projektlista űrlapon, sem a részletek oldalon nem módosíthatók egészen addig, amíg újra aktívvá nem tesszük azt.

      Egy törölt projekt esetében a jelölőnégyzet be van pipálva, ha egyszer rákattintunk, visszaállítjuk azt aktívra.

      Nyomtatás
      A lista alatt, jobb oldalon a nyomtatás gombra kattintva a listában szereplő összes elemet nyomtatási nézetbe rendezi a rendszer. A listában természetesen azok a projektek is szerepelni fognak, amik a képernyőnkön nem láthatóak ugyan, de a szűrési feltételek alapján a lista részét képezik.

      Kattintás után új ablak nyílik meg, amiben látjuk a nyomtatási nézetet. A kezelőgombok segítségével ezt nyomtatóra is küldhetjük, vagy letölthetjük PDF fájlként a saját számítógépünkre.

      Lista exportálása
      Szintén a lista alatt, a nyomtatás gombtól jobbra áll ez a gomb, aminek segítségével a listában szereplő összes projekt alapadatait Excel táblázatba exportálja. Az exportáláshoz kövessük az alábbi műveletsort:

      1. Szűrjük le a listát a kívánt feltételek mentén
      2. Kattintsunk az export gombra
      3. Ekkor párbeszédablakban értesít minket a rendszer arról, hogy az export sikeres és az állományt a Fájlok űrlapon keresztül érjük el. Nyomjuk meg a 'Rendben' gombot, a párbeszédablak bezáródik.
      4. Nyissuk meg a Fájlok űrlapot
      5. Alapesetben az utolsó fájl lesz a mienk, de ha idő közben más is készített kimutatásokat, vagy töltött fel fájlt, úgy nem a legfelső elem lesz a mi Excel listánk. Ez esetben keressük meg és kattintsunk a fájlra a listában.
      6. Kattintsunk a 'Letöltés' gombra
      7. A fájlt megnyithatjuk Microsoft Excel szoftverrel, vagy letöltés után akár tovább is küldhetjük e-mail csatolmányként.

        Szűrő

        A bal hasáb alsó szekciója a szűrő, amivel a fölötte elhelyezkedő lista tartalmát szűrjük meg, azaz leválogatjuk az összes projekt közül azokat, amik az általunk beállított kritériumoknak megfelel.

        Az aktív szűrők alapszíne pasztell kék, az inaktívaké halvány sárgásszürke.

        Alapértelmezett szűrő

        Az űrlap megnyitásakor az alábbi szűrők vannak érvényben:

        • érvényesség: az aktív (nem törölt) opció van kiválasztva
        • státusz: a folyamatban lévő (nem lezárt) opció
        • dátumszűrő: a létrehozás dátuma van kiválasztva és a tól-ig dátummezőkben az utóbbi 11 hónap időintervalluma van beállítva.

        Ennek megfelelően az űrlap megnyitásakor az ezen kritériumoknak megfelelő projektek jelennek meg a listában. A demo rendszerben néhány mintaként elkészített projektet találunk ott, egy éles rendszer megigénylése pillanatában a lista üres.

        Az aktív szűrőelemeket a rendszer világoskék színnel jelöli, a többi - nem aktív szűrőelem - fehér hátterű.

        Egyéni szűrés

        Ha az alapértelmezettől eltérő szűrést szeretnénk végrehajtani, a szűrőelemek segítségével tetszőleges listát kérhetünk le projektjeinkről. A szűrőfeltételek a következők:

        • Projekt azonosítója
        • Projekt neve
        • Projekt csoportja
        • Üzleti partner neve
        • Projektfelelős illetve ügyintéző neve
        • Partner dokumentum hivatkozási száma
        • Érvényesség
        • Státusz
        • Állapot intervallum szűrő: ez két legördülő listából áll, az egyikben a beállított készültségi fokkal egyenlő vagy annál nagyobb, a másikban a vele egyenlő vagy annál kisebb készültségi állapotot állíthatjuk be.
        • F1/F2/F3: az szabadon definiálható mezők értékkészlete alapján szűrhetünk ezekkel az elemekkel
        • dátumszűrő

        A dátumszűrő működése
        Ez összetett szűrést tesz lehetővé.

        Elsőként azt kell beállítanunk, hogy mely dátumra kívánunk szűrni: létrehozás, határidő vagy lezárás).

        Az év szűrő beállításával automatikusan a kiválasztott év első napjától az utolsó napjáig szűrünk. A hónap szűrővel a már beállított év adott hónapjának első napjától az utolsóig. Az ezek alatt látható dátummezőben látjuk is automatikusan ezen beállításokat.

        A két dátummezőre kattintva egy naptárformátumú beállítás jelenik meg, amiben billentyűzetről begépelve, vagy a naptárfunkciót használva állíthatunk be teljesen egyéni időintervallumot. A felső mezőben a kezdődátumot, az alsóban pedig a végdátumot. A naptárformátum kezelése megegyezik az Alapelvekben ismertetett kezelési elvekkel.

        Több szűrőfeltétel
        Egyszerre több kritérium szerint is szűrhetünk, ennek megfelelően egymás után kettő vagy több szűrőelemben állítsuk be a kívánt szűrési feltételeket.

        Szűrőelem kikapcsolása
        Egy szűrőfeltételt kikapcsolásához húzzuk a szűrőelem fölé az egérmutatót, majd a szűrőelem jobb oldalán megjelenő piros 'X' gombra kattintunk.

        Betekintő panel

        Az űrlap jobb oldalán kap helyet a listában kiválasztott projekt néhány alapadata. Az űrlap megnyitásakor a listában legfelül álló projekt van kiválasztva, így a betekintőben ennek adatait látjuk.

        Megjegyzés: természetesen csak akkor igaz ez, ha van aktív, folyamatban lévő projektünk az elmúlt 11 hónapban létrehozva. Máskülönben a lista is, és a betekintő panel is üresen jelenik meg.

        A betekintő panel további 4 fő szekcióból áll:

        1. műveleti parancsgombok: Részletek és Új projekt megnyitása
        2. alapadatok
        3. feljegyzések
        4. csatolmányok

        Műveleti parancsgombok

        Részletek gomb
        Ha erre a gombra kattintunk, akkor új lap nyílik meg és a kiválasztott projekt részletes adatlapja töltődik be.

        Új projekt létrehozása gomb

        Erre kattintva az űrlap halványkék színt vesz fel és inaktív lesz, továbbá megjelenik egy párbeszédablak:

        A párbeszédablak felső mezője egy sztenderd dátummező, ami az Alapelvekben ismertetett szerint kezelhetünk. Alapértelmezésben a mai dátum jelenik meg.
        Ha a mezőre kattintunk, billentyűzetről begépelhetjük a maitól eltérő dátumot, vagy a naptárfunkció segítségével ki is választhatjuk azt.

        Adjuk meg a projekt kezdődátumát - ami természetesen eltérhet a mai naptól - majd kattintsunk az 'Új projekt létrehozása' gombra. Ha inkább elvetnénk ezt a műveletet, akkor a 'Mégsem' gombra kattintsunk.

        Az új projekt létrehozásakor a párbeszédablak bezáródik és eltűnik, majd a bal oldali listában csak a kiválasztott létrehozási dátum napjára szűr a rendszer. Ha az adott napra csak egyetlen - a most létrehozott - projekt jut, akkor azt az egyet fogjuk látni. Ha már létezik ugyanezzel a létrehozási dátummal projektünk, akkor azokat mind fogjuk látni, ám legfölül áll az újonnan felvitt és az is van kiválasztva.

        Az űrlap jobb oldalán a betekintő tábla mezőinek többsége üres lesz ekkor, kivéve a projekt azonosítót, amit a választott dátumból generált a rendszer, valamint a projektfelelős neve automatikusan a létrehozó személye lesz.

        Ezen a ponton két választásunk van:

        1. Rákattintunk jobb oldal tetején elhelyezkedő 'Részletek' gombra és az új lapon megnyíló Projekt részletei űrlapon töltjük ki az adatokat.
        2. Folytatjuk ezen az űrlapon a projekt adatainak kitöltését. Ez esetben nem minden részletet adhatunk meg a projektről, de az alapvetőeket igen. Ez esetben az alábbiakban ismertetjük a felvihető adatokat.

        Alapadatok

        Ez a felső szekció a következő mezőket tartalmazza:

        Projektazonosító
        Ez nem írható mező, csak kijelzésre szolgál.

        Projektfelelős neve
        Legördülő lista, alapesetben a projektet létrehozó személy neve áll ott, de a listát megnyitva az értékkészletéből másik felelőst választhatunk.

        Projekt csoportja
        Ez egy kombinált listaelem, ami az Alapelvekben ismertetett módon működik. Az éles rendszerben az értékkészlete üres, a demóban néhány mintaértékű csoportot már létrehoztunk. A segítségével csoportosíthatjuk a projektjeinket, például projekttípusok szerint. Ha új csoportot akarunk létrehozni, kattintsunk az egér bal gombjával a beviteli mezőbe és gépeljük be a rövid, lényegre törő csoportnevet, majd nyomjuk meg az Enter billentyűt, vagy kattintsunk az űrlapon kívülre. Ezzel az értékkészlete kibővült az új csoporttal, amit a lista lenyitásával látni is fogunk. Ha egy már korábban hozzáadott csoportot szeretnénk kiválasztani, nyissuk le a listát, húzzuk a mutatót a kívánt elemre  és kattintsunk az egér bal gombjával.

        Partnercég
        Legördülő lista, amit megnyitva kiválaszthatjuk azt az üzleti partnert, akivel a projektet végezzük.

        Partner dokumentum
        Egy, az ügyféltől kapott dokumentum jelölése, megrendelési/beszerzési azonosító, vagy purchase order hivatkozási szám. Ha a partnerünk megkért minket arra, hogy a bizonylatokon és munkalapokon hivatkozzunk erre az azonosítóra, írjuk ide be és minden, a projekthez csatolt bizonylaton és munkalapon automatikusan feltüntetésre kerül.

        Státusz
        Legördülő lista, aminek két értéke lehet: folyamatban van vagy befejezett.

        Megnevezés
        A projekt neve egy többsoros beviteli mező. Törekedjünk arra, hogy a projekt neve kellően rövid legyen, de minden fontos információt tartalmaz, ami a projekt későbbi beazonosításához elengedhetetlen. Maximum 60-70 karaktert tartunk ajánlatosnak.

        Projekt leírása
        A projekt rövid leírása is többsoros beviteli mező, amiben leírhatjuk a projekt célját, ütemezését, dokumentációs, műszaki-, minőségi elvárásait, akár az ajánlattétel elvárt módját. Ha kaptunk erre vonatkozó ajánlatkérési leírást vagy specifikációt, kivonatosan bemásolhatjuk ide.

        Feljegyzések

        A projekt tervezése és a végrehajtása során többször szükségünk lehet rövid feljegyzések készítésére. Ezt praktikusan megtehetjük a feljegyzések szekcióban. A feljegyzésekben rögzíthetjük a projektterv lépéseit, a kivitelezés során megjegyzéseket, a partner extra kéréseit és más fontos, számon tartandó körülményt is rögzíthetünk.

        A feljegyzések listájában csak az aktív (tehát nem törölt) feljegyzések jelennek meg.

        Ha már egynél több feljegyzést hoztunk létre, a rendelkezésre álló területen nem férnek ki, ezért görgetősáv segítségével görgethetjük a feljegyzések listáját.

        Új projekt létrehozásakor a feljegyzések listája még üres.

        Új feljegyzés készítése

        1. kattintsunk a zöld színű '+Új feljegyzés' gombra.
        2. a lista területén megjelenik egy új sorelem, aminek a legnagyobb többsoros beviteli mezőjét billentyűzetről begépelve tölthetjük ki a kívánt feljegyzéssel.
        3. Amennyiben a feljegyzés egy feladatra vonatkozik, a dátummezőben adjuk meg a határidejét és válasszuk ki a feladat felelősét.
        4. ha az adott feljegyzés a projekt egy mérföldkövére vonatkozik, jelöljük be a 'mérföldkő' jelölőnégyzetet.
        5. ha egy feladat elkészült, jelöljük be a 'kész' jelölőnégyzetet

        Feljegyzések sorrendezése

        A szekció felső részén elhelyezkedő címkékkel sorrendezni tudjuk a feljegyzéseink listáját. Alapértelmezésben dátum szerinti csökkenő sorrendet követ a lista. A sorrendet megváltoztathatjuk az alapelvekben leírt módon:

        • a bal egérgombbal egyszeri kattintással növekvő sorrendet állítunk elő
        • újabb bal egérgombbal történő kattintással csökkenő sorrendet
        • jobb egérgombbal kikapcsoljuk az adott címkére a sorrendezést

        Ha minden címke sorrendezését kikapcsoljuk, akkor az alapértelmezett sorrendezés áll elő.

        Feljegyzés törlése

        Ha egy feljegyzést ki akarunk törölni, válasszuk ki a listából és kattintsunk a 'Törölt' jelölőnégyzetre. A rendszer párbeszédablakon keresztül megerősítő kérdést tesz fel, két lehetőséggel:

        • 'Rendben' gomb: ha valóban törölni akarjuk, kattintsunk a gombra, ezzel a feljegyzés automatikusan törölt státuszú lesz és eltűnik a ebből a listából. A törlés nem fizikai törlés, csupán törölt státuszú lesz. A Projekt részletei űrlapon lehetőségünk van ezeket a törölt feljegyzéseket is megtekinteni és szükség esetén visszaállítani aktív állapotúra.
        • 'Mégsem' gomb: ha mégsem szeretnénk törölni, kattintsunk a 'Mégsem' gombra.

        Csatolmányok

        Egy projekt végrehajtása során jellemzően több dokumentumot, bizonylatot készítünk, az ügyfelünktől különböző állományokat kaphatunk és mi magunk is létrehozunk fájlokat. Ezeket hozzácsatolhatjuk a projekthez, így azok egy helyen láthatóak és kezelhetőek lesznek.

        A szekció listájában ezeket a csatolmányokat láthatjuk és kezelhetjük:

        • bizonylatok (ajánlatkérés, megrendelés, szállítólevél, számla stb.)
        • munkalapok
        • gépjárműfoglalás
        • állományok, amiket a Fájlok űrlapon töltöttünk fel

        Ha új projektet hoztunk létre, a lista értelemszerűen üres, azonban jellemzően egy projekt egy üzleti kapcsolatfelvételi ponttal kezdődik, ami gyakran egy beérkező e-mail, egy ajánlatkérés vagy megrendelő dokumentum. Javasoljuk, ha ilyet kapunk az ügyfelünktől, rögtön töltsük is fel a Fájlok űrlapon és csatoljuk a projekthez.

        Csatolmányok sorrendezése

        A szekció felső részén elhelyezkedő címkékkel sorrendezni tudjuk a csatolmányaink listáját. Az alábbi címkék állnak rendelkezésünkre:

        • sorszám
        • megnevezés
        • F1 és F2

        Alapértelmezésben sorszám szerinti csökkenő sorrendet követ a lista, tehát legfelül áll a legnagyobb sorszámú és lefelé a legkisebb számok felé halad. A sorrendet megváltoztathatjuk az alapelvekben leírt módon:

        • a bal egérgombbal egyszeri kattintással növekvő sorrendet állítunk elő
        • újabb bal egérgombbal történő kattintással csökkenő sorrendet
        • jobb egérgombbal kikapcsoljuk az adott címkére a sorrendezést

        Ha minden címke sorrendezését kikapcsoljuk, akkor az alapértelmezett sorrendezés áll elő.

        Csatolmány hozzáadása

        Csatolmány hozzáadásához egy másik lapon nyitva kell legyen az a vonatkozó listasoros űrlap, amin a listában kiválasztott elemünk szerepel, vagy az az űrlap, amin a csatolandó elem részleteit nyitottuk meg.

        Például: ha egy menetlevelet szeretnénk csatolni, legyen nyitva a 'Gépjárműfoglalás' űrlap és jelöljük ki a csatolni kívánt menetlevelünket, VAGY legyen nyitva a vonatkozó Menetlevél részletei űrlap.

        A csatolni az alábbi űrlapokról tudunk:

        • Munkalapok és munkalap részletei
        • Bizonylatok és bizonylat részletei
        • Gépjármű-foglalás és menetlevél részletei
        • Fájlok űrlap

        Ha ezzel megvagyunk, kövessük az alábbi műveletsort:

        1. Nyissuk meg a legördülő listát.
        2. Az értékkészletében megjelenik az összes csatolható elem listája, tehát az összes listasoros űrlap összes kijelölt eleme és az összes részletek űrlapon szereplő elem. A lista görgethető, amennyiben a rendelkezésre álló területen nem fér ki a teljes lista.
        3. Kattintsunk a csatolandó elemre bal egérgombbal, ezzel a lista bezáródik.
        4. Kattintsunk a '+Hozzáadás' gombra.

        Csatolmány részletei

        Egy csatolt elem több leíró mezőt tartalmaz:

        • Sorszám: a sorszám mezőbe beírt számmal sorrendezhetjük a listát, amennyiben erre szükségünk van.
        • Megnevezés: ez a mező csak kijelzésre szolgál, nem írható. A csatolás után automatikusan kerül kitöltésre a csatolmány azonosítójával vagy megnevezésével.
        • Megjegyzés:  írható többsoros beviteli mező, amibe megjegyzést írhatunk az adott csatolmányhoz.
        • F1 / F2:   szabadon definiálható szűrőfeltételek beviteli mezői. Ezek a mezők pontosan úgy működnek, ahogy azt az Alapelvek fejezetben ismertettük.

        Új munkalap készítése

        Lehetőségünk van munkalapot létrehozni és rögtön csatolni is a projekthez egy kattintással. Ehhez kattintsunk az 'Új munkalap' gombra, majd a megerősítő párbeszédablakban kattintsunk a 'Rendben' gombra.

        A munkalap ezzel létrejön és egyben már csatolva is lett a projekthez, látjuk a listában. A 'Megnyitás' gombra kattintással megnyílik a munkalap részletei űrlap.

        Csatolmány megnyitása

        Ha egy csatolmányt szeretnénk megnyitni és ezzel a részletes adatait megtekinteni, vagy módosítani azokat, kattintsunk a csatolmány sorában a 'Megnyitás' gombra.

        Állomány esetében a Fájlok űrlap töltődik be új lapon és a listában automatikusan a fájl lesz kijelölve. Minden más esetben az adott elem részletes űrlapja töltődik be.

        Például: számla esetében a Számlák részletei űrlap.

        Csatolmányok szűrése

        A szekció alján látható szűrővel a csatolmányainkat szűrhetjük több kritérium alapján, ami nagyszámú csatolmány esetén hasznos. Természetesen egyidejűleg  több kritérium is érvényesíthető. Kritériumok:

        Dokumentum címe: ebben legördülő listának az értékkészlete dinamikus, ami azt jelenti, hogy a többi szűrőkritérium függvényében alakulnak a lista elemei. Alapértelmezésben az összes csatolmány címe szerepel benne, de ha a típusban a Munkalapokra szűrtünk, úgy csak a munkalapok címeit fogjuk látni.

        Típus: a legördülő lista segítségével leválogathatjuk a csatolmányok listáját a kiválasztott csatolmánytípusra.

        F1/F2: értékkészletei a szabadon definiálható beviteli mezőkbe írt értékek listája.

        Csatolmány törlése

        A csatolmányok listából válasszuk ki a törlendő csatolmányt, kattintsunk a sorában bárhova. Majd kattintsunk a 'Törlés' gombra. A kiválasztott elem eltűnik a listából.

        Megjegyzés: a csatolmány törlése a csatolás tényét törli, azaz nem a kiválasztott fájlunk, dokumentumunk, bizonylatunk vagy munkalapunk törlődik. Ezek törlését kizárólag a vonatkozó listasoros űrlapján vagy a részleteinek űrlapján végezhetjük el.

        Oktatóvideók

        A projektkezelés ajánlott munkamenetét bemutató videósorozatunkat a Videók menüponton belül a 'Belső folyamatszervezés' szekción belül találja meg, valamint a Projektek kezelése blogbejegyzésünkben.