A HR űrlapot a Kezdőlapon a "HR" gombra kattintva tudjuk megnyitni.
Megnyitáskor az űrlap üres, nem látszik rajta adat.

Ha kiválasztottuk az alkalmazottat, akkor az űrlapon megjelennek az alkalmazott adatai.

Az űrlapon az alábbi adatok láthatók (a részletezést lásd később):
  • Személyes adatok, családtagok személyes adatai
  • Csatolmányok
  • Megjegyzések
  • Kontakt adatok
  • Munkáltatói adatok
  • Dokumentum adatok

Alkalmazott adatai

Személyes adatok

A listában lefelé görgetve találjuk az alkalmazott családtagjainak adatait.

Az adatok mind szerkeszthetők.
A "Családtag"-nál az "Alkalmazott"-at kell megadni, ha az alkamazottról van szó, vagy be kell írni (kiválasztani) a rokonsági fokot, pl. "gyerek".

Új családtag hozzáadása

Új családtagot az "Új családtag" gombra kattintva tudunk beszúrni. A rendszer beszúrja és kijelöli az új rekordot.
Csak olyan személyt lehet családtagnak felvenni, aki már szerepel a Partner adatbázisban.

Munkarend

A munkarend adat közvetlenül az alkalmazotthoz tartozik, ezért a személyes adatoktól és családtagoktól külön, legfelül látható.

A Módosítás gombra kattintva egy ablak ugrik fel, amiben megadhatjuk az új munkarendet és az érvényesség kezdetét. Ez utóbbira a Munkaidő nyilvántartáshoz van szükség.

Szabadság

A személyes adatok alatt látható az alkalmazott éves szabadság kerete, a felhasznált és a maradék szabadsága. A "Szabadság" gombra kattintva megnyílik a Szabadság segédűrlap, amin az összes dolgozó éves szabadság keretét lehet karbantartani.

Csatolmányok

Csatolmány alatt a rendszerben meglévő dokumentumot (számla, fájl stb.) vagy feltöltött fájlt értünk. Ezeket egységesen kezeljük.
A csatolmányok kezelését lásd: Fájlok
A csatolmányok az alkalmazotthoz tartoznak, a családtagokhoz nem lehet külön csatolni.

Megjegyzések

Megjegyzést tenni két helyen is lehet.

A személyes adatok alatt a személyhez (alkalmazott, családtag külön-külön) lehet megjegyzést fűzni, mindegyikhez egyet-egyet.
Az űrlap alján az alkalamzotthoz lehet megjegyzésejet fűzni, itt többet is, de csak az alkalmazotthoz.

Kontakt adatok

A kontakt adatok az alábbi adatokat jelentik:

  • címek
  • telefonszámok
  • email címek

Ezek az adatok itt nem szerkeszthetők, itt csak megjeleníthetők. A szerkesztésükhöz meg kell nyitni a Partner Részletek Űrlap-ot, a Személyes adatoknál lévő "Parner részletei" gombra kattintva.

Munkahelyi adatok

A Munkahelyet itt nem lehet megváltoztatni, ahoz meg kell nyitni a Partner Részletek Űrlap-ot, a Személyes adatoknál lévő "Parner részletei" gombra kattintva. Viszont meg kell adni a munkaviszony kezdetét és végét (ha van).

Dokumentum adatok

Kontakt és munkahelyi adatai nincsenek a családtagoknak külön, de dokumentum adatai vannak.
A fentiekkel ellentétben a dokumentum adatok itt szerkeszthetők, lehet új rekordot beszúrni vagy törölni.
Ezek itt nem csatolt dokumentumok, hanem az alkalmazott/családtag személyes dokumentumainak adatai pl. személyi igazolvány.

Új alkalmazott

Csak olyan személyt lehet az adatbázisba új alkalmazottként felvenni, aki már szerepel Partnerként. Ha még nincs benne a Partner adatbázisban, akkor előbb oda kel felvenni. Partnerek Űrlap

Meglévő Partnert úgy lehet Alkalmazottnak felvenni, hogy az "Új alkalmazott" gomb melletti listboxban kiválasztjuk a Partnert, majd az "Új alkalmazott" gombra kattintunk.

A listában a Partner mellett látható a munkahelye is, ami segít az azonos nevűek közötti választásban.
Mielőtt az "Új alkalmazott" gombra kattintanánk, a mellette lévő "Partner részletei" gombra kattintva, a Partner Részletek Űrlap-ot megnyitva, leellenőrizhetjük a kiválasztott Partnert. Az "Új alkalmazott" gombra kattintva a rendszer beszúrja a rekordot és megjeleníti az Alkalmazott meglévő adatait.

Munkaviszony kezdete

Új alkalmazott felvételekor be kell írni a munkaviszony kezdetét, mert attól a napról kezdve fog szerepelni a Munkaidő nyilvántartásban.

Alkalmazott törlése

Mielőtt törlünk egy alkalmazottat, be kellí írni a munkaviszony végét a Munkáltatói adatoknál. Attól a naptól kezdve az alkalmazott nem fog szerepelni a Munkaidő nyilvántartásban. Alkalmazottat törölni az "Alkalmazott törlése" gombbal lehet.
Az alkalmazott törlése csak ún. logikai törlés, a rekord megmarad az adatbázisban, hogy a korábbi kapcsolatai ne vesszenek el.

Családtag törlése

Családtagot törölni csak akkor lehet, ha egy családtad van kijelölve. Ha az alkalmazott van kijelölve, akkor a rendszer hibát jelez.
Családtagot törölni a "Családtag törlése" gombra kattintva lehet.
A családtag törlése végleges un. fizikai törlés, a rekordot töröljük az adatbázisból.

Dokumentum adat hozzáadása/ törlése

Dokumentumot hozzáadni a dokumentum lista bal felső sarkában lévő "+" gombra kattintva lehet.
A kijelölt dokumentumot törölni a dokumentum lista jobb felső sarkában lévő "X" gombra kattintva lehet. Ez a törlés végelges un. fizikai törlés, azaz a rekordot töröljük az adatbázisból.